Sunday, July 12, 2009

Muhasabah Waktu






kesibukan kadangkala menghambat kita untuk mengendahkan sesetengah perkara yang kurang penting...kadangkala jika difikirkan kembali ke manakah hilang masa2 yang kita ada..kita tiada jawapannya.



alangkah beruntungnya jika masa2 yang kita lalui itu telah digunakan dgn sebaik mungkin untuk memartabatkan Islam di persada dunia.



sepertimana kata-kata AsSyahid Hassan Al Banna: sesungguhnya kewajipan yang kita perlu selesaikan adalah melebihi masa yang kita ada.

Jadilah golongan Islam yang menikmati kelazatan Iman sepertimana yang dirasai oleh para sahabat ra. Ingatlah, masa berlalu dgn pantas dan setiap daripada kita akan menghadapi maut.periksalah apa harta yang kita bawa untuk menghadap kpd Sang Maha Pencipta iaitu Allah swt. setiap daripada kita diberi amanah untuk mencari harta ini bagi mendukung kemajuan dan kemenangan Islam. Abad ini adalah akhir zaman kpd zaman kegelapan islam.Allah swt sedang mempersiapkan zaman baru untuk umat islam yang diterajui oleh kelompok islam yang memiliki iman.

kini, terpulanglah kpd umat islam sama ada ingin menjadi penumpang di dalam "bahtera Nuh" atau lemas di dalam dosa dan kemungkaran.

"BERUNTUNGLAH ORANG YANG MENYUCIKAN DIRI DAN MERUGILAH ORANG YANG MENGOTORINYA"

No comments:

Post a Comment